Klantenservice: veel gestelde vragen

Welkom bij de klantenservice van Herladen.be. Hieronder zie je de meest gezochte onderwerpen en de daarbij veel gestelde vragen. Klik op een vraag om het antwoord te zien.

 

Betalen

Via herladen.be kun je gemakkelijk beltegoed, prepaid internet, prepaid betaalkaartengiftcards en gamecards kopen. Je doorloopt de volgende stappen om jouw tegoed te bestellen:

  1. Kies het gewenste product en bedrag;
  2. Vul het juiste e-mailadres in waarop je de code wilt ontvangen;
  3. Maak een keuze voor één van de betaalmethoden;
  4. Controleer je bestelling;
  5. Reken de bestelling af.

Zodra de betaling is ontvangen, wordt de code per mail en/of SMS naar je verzonden.

Bij herladen.be kun je met alle gangbare betaalmethoden afrekenen. In de meeste gevallen wordt de betaling direct verwerkt en ontvang je de code gelijk per SMS en e-mail. Het kan bij sommige betaalmethoden langer duren voordat een betaling bij ons binnen is.

De betaalmethoden waar je mee kunt afrekenen op herladen.be zijn: Bancontact, eMaestro, iDeal, Paypal, bankoverschrijving en creditcard.

Let op: het kan bij sommige betaalmethoden (iDeal tot 30 min) langer duren voordat een betaling bij ons binnen is.

Al onze betalingen worden behandeld en gecontroleerd door onze betaalproviders. Omdat we hoge eisen stellen aan de veiligheid van ons betaalverkeer, kan het zijn dat je betaling bij ons wordt afgewezen, terwijl je bij andere bedrijven wel met succes kunt betalen. Wij kunnen niet altijd zien waarom een betaling niet is gelukt. Soms ontstaat er een blokkade op je betaalmethode. In dit geval kun je het na acht dagen opnieuw proberen of via een andere betaalmethode. Probeer het in dit geval niet steeds opnieuw, want dan verleng je de blokkade.

Klik hier voor een overzicht van de actuele storingen.

Alleen als geregistreerde klant kun je de factuur zelf downloaden. Meld je daarvoor aan met het e-mailadres waarmee je ook de bestelling hebt geplaatst. Klik bovenaan op Account en ga dan naar de Bestelhistorie. Naast iedere geleverde bestelling vind je een PDF symbool voor de factuur.

Als je anoniem besteld hebt, is het helaas niet mogelijk een factuur te downloaden.

 

Levering

Wij sturen de code per email direct na ontvangst van je betaling (bij een iDeal betaling kan dit echter tot 30 min duren). Bij de meeste producten kun je er ook voor kiezen om de code per SMS te ontvangen. Let op: het kan voorkomen dat de e-mail als spam in je ongewenste map terecht komt, bekijk deze dan ook.

Je hebt prepaid beltegoed of ander tegoed gekocht, maar geen code ontvangen? Mogelijk heb je tijdens het bestellen een verkeerd e-mailadres of gsm-nummer ingevuld.

Een andere optie is dat de e-mail als spam mail is gemarkeerd en in je ongewenste map terecht gekomen.

Let op: na een iDeal betaling kan het tot 30 min duren voordat je code wordt verzonden. Kan je de e-mail of het SMS-bericht nergens vinden, neem dan contact met ons op middels het contactformulier. Indien je de transactie in je internetbankieren hebt staan, vermeld dan ook de transactiegegevens!

Het kan zijn dat het product tijdelijk niet op voorraad is, houd dan onze site in de gaten, want wij zorgen ervoor dat er spoedig een nieuwe voorraad is. Indien een productkeuze van een provider er niet bijstaat, stuur ons dan een bericht, zodat wij kunnen kijken of we dit kunnen toevoegen aan ons portfolio.

Bestel niet opnieuw, want wij leveren na. Hiermee voorkom je dat je twee keer hetzelfde product aanschaft. Een geleverde bestelling kan je niet meer storneren.

 

Gebruik van code

Je kunt je beltegoed herladen door bij herladen.be eerst je provider te kiezen. Daarna kies je het gewenste bedrag. Dit kan €5, €10, €15, €20, €25, €30, €40 of €50 zijn. Nadat je hebt afgerekend met de gekozen betaalmethode, krijg je via e-mail en eventueel sms een code toegezonden. Met deze code kun je het bedrag aan beltegoed ophalen bij je provider en je mobiele telefoon herladen door de code in te voeren.

De beltegoed code kun je in veel gevallen invoeren door het gratis service nummer van je provider te bellen. Het prepaid bedrag wordt dan binnen enkele seconden bijgeschreven. Klik hier voor de herlaadinstructies.

Al onze codes zijn ongebruikt en door de mobiele provider aan ons verstrekt. Vaak voorkomende redenen waarom het herladen niet lukt of de code niet lijkt te werken:

  • De code wordt verkeerd ingevoerd, probeer het nogmaals.
  • Het prepaid platform of het inbelnummer (herlaadlijn) van de mobiele operator werkt tijdelijk niet goed. Dit is meestal binnen een paar uur verholpen. Probeer het dus nogmaals op een later tijdstip.
  • De code die gekocht is, is niet van de provider waarbij je probeert op te waarderen. Controleer of je een simkaart gebruikt van de provider waarvoor je beltegoed gekocht hebt.

* ℹ️ Je huidige bundel is nog aktief. Activeer de gekochte code nadat je huidige bundel afgelopen is.

Mocht je na het controleren van bovenstaande zaken nog steeds problemen hebben met het herladen van de code, dan adviseren wij je om contact op te nemen met de klantenservice van je provider. Je provider kan in het netwerk controleren wat er aan de hand is met de code en het beltegoed eventueel vanaf afstand voor je herladen.

Informatie over het inleveren van gift card en entertainment codes is te vinden op de specifieke pagina van dat product. Mocht het niet lukken om de code in te wisselen, neem dan contact met ons op via het contactformulier.

 

Overige

Ook vanuit het buitenland kun je gewoon je tegoed herladen. Het bestellen van een code kan gewoon, de codes sturen we altijd per mail toe. Herladen kan met de *xxx*code# methode of via je online account bij je provider. Verdere buitenlandinstructies op de website van provider.

Ja dat kan. In het geval van herlaad codes versturen wij de code altijd per mail. Hou er rekening mee dat je wel voor de juiste provider een code bestelt.

(Bel)tegoed codes zijn unieke codes welke, maar eenmalig uitgegeven kunnen worden. Zodra een code eenmaal verstrekt is, kan deze code niet meer opnieuw verkocht worden. Het is voor ons niet na te gaan of een code al is gebruikt of in de toekomst nog gebruikt gaat worden. Daarom worden codes niet retour genomen of ingewisseld voor een andere code.

Wij adviseren je in dit geval de code aan iemand anders door te verkopen of met iemand te ruilen.

Het is helaas niet mogelijk om een reeds uitgegeven code in te wisselen voor een andere code of voor geld. Digitale codes worden niet retour genomen. Onze digitale codes zijn allemaal uniek en kunnen om deze reden, maar eenmalig uitgegeven worden. Wanneer een code aan een klant is verkocht (en door de klant is bekeken) kan deze code niet opnieuw verkocht worden. Het is voor ons onmogelijk om te controleren of de code al is gebruikt of eventueel in de toekomst nog gebruikt zal worden.

Wij raden je aan de digitale code zelf met iemand te ruilen of door te verkopen.

Het saldo van je beltegoed kun je opvragen bij je provider. Elke provider heeft zijn eigen instructies om beltegoed op te vragen.

Wat vervelend dat je geen antwoord kunt vinden op je vraag. Om je verder te kunnen helpen kun je contact opnemen met onze klantenservice via het contactformulier.

All de Herlaadinstructies en Providernummers zijn hier te vinden